onsdag 6 mars 2013

Varför kan man inte ha plåster i näsan?

Vaknade strax efter halv fem med ett ryck och känner att något börjar rinna ur näsan min, näsblod!
Yrvaken är det bara att hålla sig för näsan och i mörkret stiga upp, tända lampan i badrummet och använda papper efter papper efter papper. Jag inser, det vill inte sluta blöda. Lite kallt vatten, nej! Ligga ner, nja! Tyngdlagen gör sitt när man ställer sig upp och det börjar rinna igen. Så var det bara att börja om. Inser att jag inte kommer kunna gå till dagens studiegruppsarbete och börjar skriva smått på arbetet för att bidra med min del. Har varsin papperstuss i vardera näsborre och vila en stund halvliggandes på rygg, känner att det slutat och ska upp och slänga tussarna, då börjar det igen. Härlig morgon. En lugn dag på rygg i soffa och säng väntar för att mina stackars sår i näsan ska kunna läka. Dagens önskan, plåster i näsan!

Inga kommentarer: