onsdag 20 mars 2013

Favoritkänsla

Ikväll var jag i städartagen, badrummet och sovrummet har fått sig en omgång.
Nu har jag krupit ner nyduschad i den renbäddade sängen med nyrakade ben och insmord från topp till tån i en nytvättad pyjamas. Är det någon som kommer sova som en prinsessa i natt så är det jag. Detta är en av mina favoritkänslor. Det grundar sig nog i minnen från barndomen, mamma höll på att tvätta och mellan omgångarna till tvättstugan tappade hon upp ett varmt skumbad som jag fick ligga länge i. Medan jag badade bäddade hon sängen med de fortfarande torkskåpsvarma sängkläderna och jag fick en lika varm pyjamas att klä på mig innan jag kröp under de varma täcket. Det var redan då min favoritkänsla, känslan har följt med upp i vuxen ålder. Inga nätter sover man så gott som dessa. Nu ska det bli riktigt gott att krypa närmre redan sovande Martin och jag ska göra detsamma.

Inga kommentarer: