onsdag 3 april 2013

Foten i högläge

Nu är operationen av min tå gjord. Igår var jag omtumlad och trött av psykiska spänningar av den nervositet som släppte när operationen var genomförd. Operationen gick bra efter några om och men med bedövning som vägrade ta till en början, många sprutor och att det mentala stöd jag hade med mig i form av svägerska nästan svimmade och därmed avleddes fokus från mig en stund innan operationen fortsatte. Efter femtio minuter var jag färdigsydd och klar för att gå hem.

Jag kände mig lättad av att operationen var genomförd och kände oförväntat lite smärta. När bedövningen sen släppte kändes det betydligt värre, med foten i högläge känns det helt okej men med lite belastning på tårna gör det faktiskt mycket ont. Jag känner mig lite smått som tablettmissbrukare, i morse väntade 5 tabletter med värktabletter, p-piller och penicillin. Mycket tabletter är det och förhoppningsvis ska det göra gott.

Oavsett är jag mycket nöjd över att operationen är genomförd hur ont det än må göra så går det förhoppningsvis åt rätt håll nu i alla fall.


Inga kommentarer: