torsdag 14 februari 2013

Berg- och dalbana

Dagen började med handledning av grupparbete i skolan och därefter lite smått arbete i gruppen. En helt okej start på dagen tills jag skulle gå hem och ta upp mina vantar i fickan och jag inser att mina nycklar är borta. Efter massa letande i skolan bestämmer jag mig för att gå hem och titta om jag möjligtvis inte glömt låsa dörren. Men icke!
Tillbaka till skolan för att fråga i reception, bibliotek och restauranger utan framgpng. Martin jobbade långt bort och kunde inte komma hem så jag gick ringt mamma och bad henne hämta mig på skolan så Martin kunde hämta mig där sen.
Mycket tankeverksamhet till var f*n mina nycklar kunnat ta vägen. När jag må ha timmar senare kunde komma hem berättar Martin att vid borttappad nyckel kostar det minst 6000 kronor då bostadsrättsföreningen får byta ut portdörren, tvättstugan, vindsförråd och jag får smått panik. Martin tyckte i alla fall jag skulle gå till den närliggande affären jag går förbi till skolan och fråga efter nycklarna och detta med framgång, någon snäll själ hade lämnat nyckeln i kassan och jag är evigt tacksam. 6000 hade svidit i plånboken och på en sådan tråkig sak orsakat av klantighet.
Dagen ändrade karaktär och jag blev glad igen.
Sedan bytte Martin och jag lite alla hjärtansdags presenter dagen till ära, blommor, choklad och scrapbooking stansar fick jag av mitt hjärta. Dagen fick ett bra slut i alla fall.
Missade en hel eftermiddag tänkt för läsande av kurslitteratur som får tas igen imorgon då böckerna idag låg bakom låsta dörrar.

Inga kommentarer: