torsdag 31 januari 2013

Tack SJ!

På jobbet idag blev jag vettskrämd, centrumchefen kom och berättade att de skulle ha VIP-kväll för bandy VM. Ryssarnas fruar skulle ut och shoppa. De skulle komma i grupp av 20-30 personer och ville ha lite extra hjälp för att gruppen skulle känna sig väl omhändertagen.
Jag som jobbade min allra första heldag i butiken blev genast lagom stressad. Ska jag stå med min halvknackliga engelska och ge rådgivning inför 30 ryska bandyfruar? Kanske inte det man vill ska hända första dagen ensam på jobbet.
Där stod jag vid disken nervös för kvällen.
Tiden närmade sig och mer nervös blev jag.En timma innan stängning slog till till och herregud, mardrömstimman var kommen. De kom med deras pälsar och skulle ha massa makeup-rådgivning och ställde en miljon frågor jag med min knappa engelska försökte besvara. Rådgivning samtidigt som kassan och otåliga var dem. Människor högt och lågt och jag ville bara hem.

Så gick det i alla fall till i mitt tidigare uppmålade scenario. Man ska inte måla fan på väggen men det gjorde jag kan man säga. Kvällen blev lugnare än lugnast, från vip-kvällen kom 4 st svenska tjejer som vilka kunder som helst. Inga överdrivna rådgivningar utan det gick väldigt smärtfritt över. Det var inte många som kom på eventet för något tåg i Göteborg hade ställt till det. Tack SJ!

Inga kommentarer: