torsdag 24 januari 2013

I en rasande fart

Nu är man igång igen, skolan har börjat efter drygt en månad av ledighet. Stora kontraster med lång ledighet jämfört med december, då vi la in extra växeln i skolan för att kunna vara ledig runt jul och nyår och ovanpå det var det mycket jobb i julshoppingen. Kul men lite hektiskt.  Nu är skolan i alla fall igång igen, jag har alltså inlett min allra sista vårtermin på Högskolan Väst och har endast en hösttermin framför mig också. Kursen känns helt okej, naturvetenskap och teknik i ett praktiskt didaktiskt perspektiv heter den också så fint. Jag ska alltså läsa naturvetenskap och teknik i ett lärande perspektiv inriktat för barn. Jag är tillbaka i naturböckerna igen efter tre år av naturvetenskap på gymnasiet men som tur är denna gången på ett annat sätt.

Utöver skolan börjar kalendern sakta men säkert att fyllas, ikväll ska Martin och jag berika kulturen inom oss och gå på teater, egentligen mest för att vi hade pengar över på våra ticnet presentkort men eftersom ingen av oss har några större förväntningar tror jag att vi kommer kända oss nöjda efteråt. Framöver blir det mycket middagar, först hos mamma på fredag och på lördag väntar middag med mina härliga kollegor på TheBodyshop och respektive. Vi ska efter stängning inventera butiken och sedan ut och käka lite.
Nästa helg blir det troligen också middag fast hos mormor och morfar som nu gottar sig på kanarieöarna och helgen därefter ska jag åka till Karlstad och fira min kära väns födelsedag samtidigt som jag får tillfälle att inspektera hennes nya lägenhet och hur hennes liv är i Karlstad.

Vi kan nog alltså konstatera att vårterminen kommer att gå väldigt fort. Efter mina fullspäckade helger är det redan mitten på februari och den som är så kort kommer vara slut redan där och då är det mars och förhoppningsvis lite vår på gång.

Inga kommentarer: