måndag 14 januari 2013

Det närmar sig..

Nu sitter jag med terminens sista arbete som är en opponering på ett grupparbete om hur man kan jobba med svenska i en mellanstadieklass under en längre period. Jag ska läsa igenom ett annat grupparbete och ge tankar och funderingar på det och de ska göra detsamma på min grupps arbete.

Jag kan inte under pluggandet hålla kvar tankarna och fokusera på arbetet, utan de skingras iväg till denna vecka fast nästa år. Då sitter jag inför det sista arbetet för den höstterminen och också precis inför min examen. Jag tror de som går ut i år har deras avslutningscermoni på fredag, alltså är det exakt på veckan ett år kvar tills jag förhoppningsvis (eller nej förresten, inte förhoppningsvis. Jag ska!) tar min examen. Om ett år har jag genomgått tre och ett halvt år av högskolestudier och allt vad det innebär med nya vänner och bekanta, så mycket nya kunskaper och även växt in i rollen från gymnasieelever till grundskolelärare.

Om en vecka är jag och mina klasskompisar alltså de lärarstudenter i min inriktning som gått längst på skolan i h de som härnäst också tar examen. Underbart! Nu kämpar vi bara ett år till!

Inga kommentarer: