söndag 6 januari 2013

Len och fin

På sommaren ingår rakning så gott som i varje dusch och kanske extra där till. På hösten när långbyxor är ett faktum blir rakningen lidande. Jag är inte alls lika noga, för ingen ser ju benen i alla fall. Martin och jag har varit tillsammans så länge att varken han eller jag bryr oss avsevärt om lite stubbiga ben. Självklart låter jag det inte gå överstyr men jag är inte alls lika noggrann på vintern.
Nu har jag i alla fall tagit lite extra hand om mig och unnat mig en lång härlig dusch efter en dags städande. Nu har håret genomgått en inpackningskur, kroppen är skrubbad och insmord, fötterna är filade och även de insmorda. Hela jag är hårfri och len, att man inte tar bättre hand om sig själv lika bra på vinterhalvåret som på sommaren.
Ett bra avslut på veckan och bra start på kommande.

Inga kommentarer: