söndag 27 januari 2013

Nytta med nytta

Ett dumhuvud eller en som tar vara på tiden?

Ikväll har vi spenderat hos min mor och ätit god mat och spelat lite spel. Två glas vin och ingen bilkörning hem, utan buss. Läs noga nu, gärna en gång till. Jag har åkt buss och det tillhör inte vanligheten kan jag säga. Nathalie är bortskämd och åker bil. Martin däremot han är ännu större busshatare än mig. Han åker verkligen inte buss. Ikväll har vi gjort det ovanliga och faktiskt tagit bussen från lilla Vargön till Trollhättan.

Efter en promenad från bussen och hem i kylan har jag piggnat till och är allt annat än trött. Kylan får vem som helst att piggna till. För att förena nytta med nytta så att säga ska jag klockan ett på natten faktiskt läsa några sidor i kurslitteraturen, dels för pluggningens skull men också för att den är tråkig och kan göra mig lite tröttare. Nytta med nytta helt enkelt.

Inga kommentarer: