söndag 30 december 2012

Årsresumé - andra halvåret



Juli
Under den här månaden följde Martin och jag med mamma och Borny till Småland och våra kära vänner där nere. Denna gången vankades det födelsedagsfest för Kerstin och Petra. Den helgen var helt galen men ändå så fantastisk, ungefär som det brukar bli i Ljungby.  Vi lagade mat, byggde partytält, grillade, badade naken nattbad, bastade mitt i natten och en del andra galna upptåg. Jag lekte självklart med barnen däremellan, som alltid! Även hunden Wilma och jag blev goda vänner. 


Någon helg där efter var det fallens dagar som stod på tapeten, vi var ute och härjade och hade under helgen besök av Martins syster. Det var helt okej väder och vi träffade en del vänner ute på stan. En trevlig helg. Den avslutades med Robert Wells och symfoniorkester och fyrverkerier precis som fallens brukar sluta. 
Linda var på besök hemma och vi firade detta med en kväll nere på strandgatan över en cider eller två, mycket trevligt! Jag var under denna tid sjukskriven några få dagar ifrån jobbet på grund av min klantiga brännskada vilket man kan se förbanden på på nedansittande bild. 



Det blev mycket jobb för både min och Martins del och en av de sista fina dagarna spenderade vi med en dagstur till kusten med lite shopping och sommarmys. 


Augusti - September
Under Augustimånad gjorde jag min sista dag på mitt sommarvikariat på sommarjobbet och en utav de sista dagarna rensades gamla förråd och detta hittades. En mycket rolig dag med tokiga arbetskamrater. 


Kort därefter söktes nytt jobb, CV skrivande och arbetsintervju i Göteborg väntades. Jag blev skitnervös under denna intervju och kände att det var kört men bara någon dag efter fick jag reda på att jag fick båda tjänsterna jag sökt och att jag var nästan den enda de anställt på två tjänster. Jag började passa några barn en kväll i veckan under två månaders tid. 


Skolan började igen och denna gången med en matematikkurs. Vi blev en härlig liten klass på 13-14 studenter och förutom en del knepiga lärare var kursen bra. 


Oturligt nog fick jag ännu en gång nageltrång som ännu en gång behövde opereras. Jag gick någon dag före skolan skulle börja till vårdcentralen och fick en akuttid samma dag som skolan började. Jag trodde tiden var för en undersökning och eventuell antibiotikakur men operation utfördes på plats och det var en av de värre saker jag varit med om.

Jag började under denna tid umgås mer med Julia igen, vilket jag är mycket glad för. En fest tillsammans med Mattias och co var så kul. För att sammanfatta festen var det bostongurkan och jag...


Sen kom dagen jag väntat länge på, äntligen var det dags för Martin och mig att ha en heldag i Göteborg med shopping, resturangbesök och musikalen Chess. Underbart! 


Oktober - November
Hösten smög sig på och det var dags att gömma sig i stora halsdukar. Oktober var annars en månad där det inte hände mycket alls för mig. Skolan flöt på, en del träffar med familjen sen vet jag inte var Oktober egentligen tog vägen. 


I början av November i alla fall, var det dags för ytterligare ett besök till Småland. Denna gången med inbokat Ullaredsbesök. Ny kurs i skolan hade startats och jag låg och pluggade för första seminariet med pannlampa. Alla sätt är bra utan de dåliga! 
Under denna resa till Småland gjorde vi stoppade vi egen korv, vilket var en upplevelse. Det var roligt som det alltid är där nere. 


I slutet av november var det som vanligt dags för min födelsedag, tre dagars firande med Martins familj, min familj och mormor och morfar. Jag var bortskämd med firande från nära. Av Martin fick jag den fantastiska kalender ifrån The Body Shop, vilket jag nu i efterhand kan säga var galet värt. 

Under novembermånad började jag även provjobba för The Body Shop på Överby.

December

Advent och julen närmade sig med stormsteg. December har varit den mest hektiska månad under året som vanligt. . Varje helg under hela december har jag jobbat en eller flera dagar på The Body Shop, även en del veckodagar har jobbats. Härliga nya arbetskamrater och jag trivs som fisken i vattnet. 

Annars har skolan rullat på och uppgift efter uppgift har avklarats och jag har fått en underbart bra studiegrupp. 

Julgodis, julklappshandel och annat har också precis som vanligt präglat december. Det har dock hunnits med ett resturangbesök med bowling för att fira min och Julias födelsedag och också ett besök tillsammans med Martin på jul på Liseberg har hunnits med.

Dubbla julfirande och lite mellandagsshopping så sitter jag nu här på årets nästsista dag och skriver om det gångna året. 


Inga kommentarer: