tisdag 25 december 2012

Julen 2012

Årets julfirande har gått mot sin ända. Gårdagen firades på Dalboslätten i Mellerud hos mormor och morfar. Ett klassiskt julfirande som var tradition när jag var liten och alla syskon bodde tillsammans. Det var mysigt och kändes lite extra juligt att ta upp traditionen igen, en gammal hederlig julafton som jag minns det som barn.

På julaftons kvällen tog vi oss en tur på tio mil till Varaslätten istället denna gång. Där vi firar jul på juldagen hos svärföräldrarna , vilket för mig också börjar bli tradition eftersom det firats de senaste fem åren.
Nu ligger jag nedbäddad i sängen mätt efter dagens julmat och är trött efter två dagars firande.

Jag är glad och nöjd över att fått fira jul med mina nära och kära. Jag har haft jättemysigt och dessutom fått jättefina klappar!





Inga kommentarer: