fredag 9 november 2012

MorgonSvammel

Martin har gjort det IGEN! Imorse var han tröttare än vanligt och flera gånger orkade han inte stänga av alarmet ordentligt utan lade en kudde över telefonen och somnade om. Hur trött är man egentligen om man kan sova med ett dovt ljud av alarmsignalen? Jag kan iallafall inte sova när han gör på detta viset.

Jag måste sova några timmar till men vet inte om det är hopplöst att försöka. Jag har hittills sovit endast 3,5 timme, vilket är alldeles för lite för mig som helst kräver 9 timmars sömn för att fungera som bäst som människa.
Mör i kropp, rygg, fötter och huvud börjar det bli hamsterhjul vad det gäller sömnen. Stasande fötter och jobbiga tankar rubbar mina rutiner.

Efter gårdagens drömmar som var väldigt psykiskt påfrestande är jag lite rädd för att somna och sova så djupt att kanske drömmarna kommer ikapp igen. Jag pallar inte mer. Kan inte denna veckan vara överstökad så kan jag blicka framåt tills jag drygt två veckor senare möter nästa hinder. En del dagar är helt enkelt jobbigare än andra, den kommande söndagen är en.
Nu hoppas jag att kunna sova ordentligt och bryta detta onda hjul och blicka framåt och att inte drömmar och dylikt bråkar med mig igen.

Inga kommentarer: