torsdag 8 november 2012

Drömmar kommer ikapp mig

Att en dålig dröm kan förstöra en hel dag. Efter en mycket jobbig period i mitt liv bearbetade jag mycket utav detta när jag sov, hemska drömmar som upprepade det jobbiga förloppet och jag var så arg på inblandade personer i drömmen på ett sätt jag aldrig varit i verkligheten. Den ilskan och ledsamheten jag känner inom mig i drömmen är bedrövlig.
När jag vaknade på morgonen efter dessa drömmar var jag inte ens utvilad. All energi hade gått åt de jobbiga drömmarna. Inte nog med att man vaknar med den jobbiga känsla man kände så var man dödstrött också.
Jag drömde dessa drömmar i flera månader nästintill varje natt och det var en tuff period.

Nu trots att det är snart 5 år sedan så händer det att jag fortfarande drömmer om detta, vilket jag gjort i natt. Jag känner mig nedstämd, ledsen, arg, besviken och trött på samma gång. Att vakna med den känslan, det är svårt att skaka av sig trots att jag vet att det inte blir bättre att gå och älta. Trots att det var längesedan så är det lika svårt varje gång. Muren man byggt upp för att klara sig igenom det rivs litegrann efter varje återfall av drömmarna. Nu börjar uppbyggnationen igen men det är jobbigt att det aldrig låter mig vara utan att man hela tiden ska påminnas. Drömmarna kommer ikapp mig!

Inga kommentarer: