tisdag 9 april 2013

Somliga går med olika skor

Ännu lite tjat om min tå, men den utgör faktiskt ett hinder i min vardag. Man uppskattar inte sin kropp förrän den inte fungerar som den ska. Det största problemet nu är skorna. En vecka till kommer tåns omläggning vara som en halv julklapp och inte rymmas i mindre än Martins fem storlek förstora foppatoffel. För att folk på stan och i skolan inte ska tro att jag inte självmant valt att gå i foppatoffel offentligt har jag valt att ha en vanlig sko på vänsterfoten för att på så sätt förstår förhoppningsvis folk att jag går med toffeln för att jag är skadad och inte för att jag vill. Det jag längtar till nu är att knyta på mig gympaskorna för en långpromenad runt kanalen i vårsolen men lagom till att min tå läker varnar de för sämre väder och dessutom lite snö.
Något jag också ska göra efter läkning är att köpa nya skor. Nu är jag rent ut sagt så jädra trött på foppatoffel att jag spyr och det kliar lite i fingrarna för att köpa nya skor.

Inga kommentarer: