söndag 19 januari 2014

Lärarexamen 2014


För 3,5 år sedan var sommarlovet från gymnasiet slut och sommarjobbet på äldreboendet avslutades. Jag hade flyttat hem till Vänersborg igen och jag tog min skuttbil och åkte till Högskolan Väst för att börja på lärarprogrammet. Att det redan har gått över tre år känns sjukt, det har verkligen gått så himla fort. 
I fredags var det i alla fall dags för examenshögtid på skolan och faktumet var här att nu är jag en nyexaminerad lärare, hur sjukt är inte det? 

Vi gick in och satte oss i skolans aula, Albertsalen och där såg man alla klasskompisar man gått med under tre års tid. Tal från lärare hölls, musikunderhållning och diplomutdelning. The world greatest med R Kelly sjöngs och då kände man sig så verkligen som världens bästa som har gått igenom utbildningen utan någon som helt komplettering eller omtenta. Jag är verkligen stolt över mig själv som klarat mig igenom utbildningen så bra. 

Det firades på fredagen med familj, vi fick ta firandet i två omgångar, först med min familj och sen på kvällen kom svärföräldrarna för lite god mat och tårta. Tårtan var så galet god men framför allt så himla fin, helt fantastiskt bra av Jeanette som bakat tårtan alldeles själv. 

En väldans massa fina presenter fick jag också, förutom en mängd fina blommor fick jag ett helt otroligt kakfat av Martin. Smycken, köksgrejer, syskrin, choklad, blomstercheckar.  Jag är en lyckligt lottad människa som har så fina människor omkring mig. Nu i helgen har jag bara njutit av känslan av att vara färdig med skolan. Men imorgon är det jobb som gäller igen, nu kör vi!! 

Inga kommentarer: