tisdag 29 oktober 2013

Snart i mål


För fyra år sedan hade jag högar av högskole- och universitetskataloger på mitt skrivbord och satt och sållade ut universitet och därefter valde jag mellan olika utbildningar och lotten föll tillslut på lärarprogrammet - jag skulle bli en fröken! 
Nu fyra år senare är jag om ungefär 2,5 månad en riktig fröken, då tar jag examen ifrån lärarprogrammet. 

Jag kommer den 17 januari gå samma väg till skolan och förmodligen även denna gång känna mig lite nervös för vad som komma skall. Jag kommer gå in i skolan och mötas av nästan likamånga människor i korridoren skillnaden är bara att jag kommer möta mina numera vänner. Vi kommer stå där och vänta på att få gå in i samma sal som vi gjorde för 3,5 år sedan, fast denna gången lite äldre och med mera kunskap. Salen kommer nu fyllas med kända ansikten istället för endast främlingar. Jag kan redan nu tänka mig vilken upprymd känsla som kommer råda i den stora salen och vilken glädje över att tillsammans fixade vi det hör, tillsammans har vi kämpat och nu har vi alldeles snart en högskoleexamen att bära med oss i vår ryggsäck. Det är dags för ett nytt kapitel i livet, alldeles strax, först ska "bara" en hemtenta och en uppsats att skrivas. 


Inga kommentarer: