fredag 13 juni 2014

Vecka 22

Nu har vi passerat halvvägs och får jag säga det själv mår jag riktigt bra. Jag mår nästan bättre än vad jag gjorde innan graviditeten. Det enda (egentligen inte så enda) graviditetskrämpa jag känner nu är foglossning. Den blir i och för sig mer och mer påtaglig och efter en dag med mycket lyft gör det fruktansvärt ont på kvällarna. Nöt jag lägger mig ner i sängen är det värst. Att ligga på rygg och förflytta till sidan gör enormt ont i bäckenet/höften. Det är som om man kör knivar rätt in i höften, galet. 
Ett samtal till sjukgymnast väntar, för att möjligen få några  övningar och kanske ett bälte som kan hålla ihop höfterna lite. 

Det mest fantastiska nu är att ja börjat känna betydligt mer rörelser i min mage. Flera gånger varje dag blir jag påmind om att jag inte är ensam. Att jag faktiskt har en liten blivande människa i min mage som styrketränar lite för att få starkare ben och armar. Igår var första gången som jag faktiskt kunde känna hennes buffningar med handen utanpå magen. Jag själv har ju känt det inifrån tidigare men inte utanpå. Så nu väntar jag bara på att Martin ska få rätt timing och oxå få känns vår blivande dotters sparkar. Varje kväll när vi ligger i sängen har Martin handen på magen i hopp om att få känna någon rörelse men lilltjejen är inte jättesugen på att visa sin uppenbarelse för sin pappa. Ofta sparkar hon precis innan och efter, lite typiskt bara för att vi vill känna henne. Men det är väl en tidsfråga. Men för min del njuter jag verkligen av tiden och alla små buff :) 


Inga kommentarer: