måndag 6 maj 2013

Jag har valt rätt!

Så mycket glädje jag har känt idag har jag inte känt på väldigt länge. Det finns inga som kan ge så mycket ren och ärlig kärlek som "mina" älskade elever. Efter ett år av högskolestudier fick jag idag äntligen börja en praktikperiod igen. Det ögonblicket imorse när jag sa till barnen att jag nu skulle stanna i tre veckor och man ser en massa leenden och några börjar jubla och nån annan klappar händerna, då ryms jag av så mycket kärlek och blir mer säker på att jag valt rätt jobb. Allt tjat om att läraryrket är dåligt och medias sätt att trycka ner yrket försvinner totalt när jag kommer ut och får träffa de underbara barnen, varför visas inte den bilden någon gång? Trots baksidor är framsidorna av läraryrket underbara och gör varje minut av slit värt det. Jag älskar mitt blivande jobb! Å

Inga kommentarer: