söndag 22 juni 2014

Midsommar 2014

De fyra senaste midsomrarna har jag jobbat och därför kändes det lite smått konstigt att faktiskt vara ledig denna gången. Vi brukar antingen ha kunnat fira halva dagen om jag jobbat kort eller så har jag inte firat alls. Martin har traditionsenligt för sin familj firat med sin släkt hos hans faster eftersom jag ändå oftast har jobbat. 
Denna gången kunde jag vara med under hela firandet. Dagen började med att jag och Martin tog oss en sväng till tomten och landet för att plocka blommor och björkris för att göra midsommarkransar. Det var så mysigt att strosa runt i dikes kanten och leta blommor tillsammans. Martin nämnde också att det  troligtvis var sista gången vi gjorde på detta sätt och jag frågade varför, då ler han stort och säger att nästa gång har vi med oss en skrinda med lilltjejen i. Tänk att det var den sista midsommaren någonsin som vi inte är föräldrar på. Hur sjukt låter inte det? 

Vi band i alla fall ihop kransar och så hämtade vi upp Martins familj så att de slapp ha flera bilar. Vi åkte ut till Martins faster på landet och där möttes vi av den stora släkten. Midsommarmat och traditionsenligt klubbspel väntade, och killarna vann som vanligt. En midsommar som den brukar vara minus regn otroligt nog. 

Inga kommentarer: